بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

فصل دوم پایان نامه و انجام فصل دوم پایان نامه با بهترین قیمت در ایران
تیر 27, 1400

فصل دوم پایان نامه و انجام فصل دوم پایان نامه با بهترین قیمت در ایران

فصل دوم پایان نامه و انجام فصل دوم پایان نامه با بهترین قیمت در ایران

فصل دوم پایان نامه و انجام فصل دوم پایان نامه با بهترین قیمت در ایران :

تئوری ها توسط محققان برای توضیح پدیده ها ، ترسیم ارتباطات و پیش بینی ها تهیه شده اند. آنها بر اساس دانش ، مشاهدات و ایده های موجود بنا شده اند.

در پایان نامه یا پایان نامه خود ، چارچوب نظری جایی است که شما در مورد نظریه هایی که بیشترین ارتباط را با تحقیقات خود دارند بحث و ارزیابی می کنید. اهداف اصلی آن عبارتند از:

مفاهیم کلیدی را تعریف کنید
نظریه ها و مدل های مربوطه را ارزیابی و ترکیب کنید
فرضیات و انتظاراتی را که پروژه شما را راهنمایی می کنند توضیح دهید
با ارائه این اطلاعات ، شما تحقیق خود را “چارچوب” می گیرید و با نشان دادن این که کار شما مبتنی بر ایده های ثابت است ، روش خود را توجیه می کنید.

این قسمت از پایان نامه شما پایه هایی را قرار می دهد که از تحلیل شما پشتیبانی می کنند ، به شما این امکان را می دهد که متقاعد کننده نتایج خود را تفسیر کنید و ارتباط گسترده تر آنها را توضیح دهید.

شروع کار با چارچوب نظری
طول و پیچیدگی چارچوب نظری شما به رشته و موضوع شما بستگی دارد. برخی مطالعات مبنای آشکاری در نظریه ای کاملاً ثابت دارند ، در حالی که برخی دیگر نیاز به توضیح و توجیه دقیق تر دارند.

ممکن است قبلاً بدانید که می خواهید یک نظریه یا مجموعه نظریه های ثابت را در یک زمینه خاص (مثلاً خواندن متن ادبی از دریچه تئوری نژاد انتقادی یا استفاده از تئوری تأثیر اجتماعی در یک پروژه تحقیق بازار) به کار ببرید.

مشاهده
رشته معماری داخلی | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله معماری داخلی جغرافیا ارشد و دکتری

در این حالت ، وظیفه شما این است که جنبه های اصلی تئوری را توضیح دهید ، و خواننده خود را متقاعد کنید که این یک پایه محکم برای پاسخ به سوال تحقیق شماست. شما همچنین باید سایر نظریه های مربوطه را ارزیابی کرده و در مورد چرایی انتخاب این روش بحث کنید.

با این حال ، همیشه رویکردهای ممکن بسیاری برای یک موضوع وجود دارد. تحقیقات قوی اغلب شامل استفاده از نظریه های مختلف و ترکیب ایده ها است. اگر هنوز رویکرد نظری ندارید ، برای ساختن یک چارچوب نظری این سه مرحله را دنبال کنید.

مرحله ۱: مفاهیم اصلی را شناسایی کنید
اولین قدم این است که اصطلاحات اصلی را از بیان مسئله یا س questionsالات تحقیق خود انتخاب کنید. مفاهیم غالباً تعاریف متعددی دارند ، بنابراین چارچوب نظری شامل تعریف واضح منظور شما از هر اصطلاح است.

مثال بیان مسئله
در ده سال گذشته ، “اقتصاد گیگ” به بخش مهمتری از بازار کار تبدیل شده است. افراد زیر ۳۰ سال به جای مشاغل تمام وقت سنتی به صورت آزاد ، قراردادی یا کارهای صفر ساعته درگیر می شوند. تحقیقات در مورد دلایل و عواقب این تغییر در اقدامات عینی درآمد ، ساعات کار و شرایط اشتغال متمرکز شده است ، اما در زمینه تجربیات ذهنی جوانان از اقتصاد کنسرت کار کمی صورت گرفته است.

نمونه سوالات تحقیق
عوامل اصلی در تصمیم گیری جوانان برای شرکت در اقتصاد کنسرت چیست؟
چه رابطه ای بین انعطاف پذیری ، دقت و رضایت شغلی در کارهای گیگ وجود دارد؟
تا چه اندازه تجربیات اقتصاد گیگ بر اساس جنسیت ، نژاد و کلاس متفاوت است؟
در این مسئله تحقیق ، چندین مفاهیم اساسی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند. چارچوب نظری علاوه بر تعریف منظور از اقتصاد گیگ ، می تواند در مورد چگونگی نظریه پردازی دانشمندان از قبیل انعطاف پذیری ، دقت و رضایت شغلی ، بحث کند. همچنین می تواند از نظریه های مربوط به جنسیت ، نژاد و طبقه در بازار کار استفاده کند.

مشاهده
انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

مرحله ۲: تعاریف ، نظریه ها و مدل های مربوطه را ارزیابی کنید
با انجام یک بررسی دقیق ادبیات ، می توانید تعیین کنید که چگونه محققان دیگر ارتباطات بین این مفاهیم کلیدی را تعریف و ترسیم کرده اند. هنگامی که چارچوب نظری را می نویسید ، هدف مقایسه و ارزیابی انتقادی رویکردهای ارائه شده توسط نویسندگان مختلف است.

پس از بحث در مورد مدل ها و نظریه های مختلف ، شما تعاریفی را که به بهترین وجهی برای تحقیق شما مناسب است ، ایجاد می کنید و دلیل این امر را توجیه می کنید. در پروژه های تحقیقاتی پیچیده تر ، شما ممکن است تئوری های حوزه های مختلف را برای ایجاد چارچوب منحصر به فرد خود ترکیب کنید.

اطمینان حاصل کنید که مهمترین نظریه های مربوط به مفاهیم اصلی خود را ذکر کنید. اگر نظریه یا مدلی کاملاً ثابت وجود دارد که نمی خواهید آن را در تحقیقات خود اعمال کنید ، توضیح دهید که چرا برای اهداف شما مناسب نیست.

مرحله ۳: نشان دهید که تحقیقات شما چه کمکی خواهد کرد
جدا از بحث در مورد نظریه ها و ایده های افراد دیگر ، چارچوب نظری باید هدف نشان دادن چگونگی متناسب بودن پروژه شما باشد.

آیا با جمع آوری داده های اصلی (کیفی یا کمی) نظریه ای را آزمایش خواهید کرد یا شواهد جدیدی ارائه می دهید؟
آیا شما از تئوری به عنوان مبنای تفسیر و درک داده های خود استفاده خواهید کرد؟
آیا پروژه شما نظریه مستقر را نقد می کند یا به چالش می کشد؟
آیا شما رویکردهای نظری را به روشی جدید یا منحصر به فرد ترکیب می کنید؟
در صورت مرتبط بودن ، می توانید از چارچوب نظری برای ایجاد فرضیه های تحقیق خود نیز استفاده کنید. یک فرضیه یک پیش بینی قابل آزمایش در مورد نتیجه یک مطالعه خاص را ارائه می دهد ، در حالی که یک تئوری توضیح کلی در مورد چرایی و چگونگی نتایج خاص به طور کلی است.

مشاهده
انجام رساله دکتری مدیریت سازمانی و چالش های انتخاب موضوع

این بدان معناست که شما می توانید از تئوری برای تعیین آنچه انتظار دارید اتفاق بیفتد استفاده کنید.

نمونه ای از یک چارچوب نظری
برای درک اینکه این قسمت از پایان نامه یا رساله شما چگونه است ، نگاهی به مثال چارچوب نظری ما بیندازید.

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!