بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی | انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی
اسفند 26, 1399

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی | انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی | انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی | انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی :

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در سال ۱۹۸۳ اولین بیمار، تحت عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی قرار گرفت و ۱۹۲ روز زنده ماند. سال ۱۹۸۸ تلمبه تنظیم کننده قلب ساخته شد.سال ۱۹۹۳ اولین پای الکتریکی ساخته شد. پایی که با استفاده از سیستم بادی و کنترل‌های ریزپردازنده، سرعت قدم زدن فرد را دریافته و محفظه‌های بادی خود را به نحوی تنظیم می‌کند که به طور طبیعی به جلو عقب حرکت کرده و مانع از لنگیدن فرد می‌شود. و اکنون دانشمندان مهندسی پزشکی به یاری متخصصان رشته‌های مرتبط تلاش می‌کنند تا چشم مصنوعی، کلیه مصنوعی یا رگ مصنوعی را اختراع کنند.

البته علم مهندسی پزشکی به ساخت اعضای مصنوعی مکانیکی یا الکتریکی محدود نمی‌شود بلکه حیطه این علم بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌باشد.در کشورهای غربی،‌ مهندسی پزشکی علمی حیاتی است تا جایی که بدون آن،‌علم پزشکی نمی‌تواند کاری انجام دهد. برای مثال یک پزشک جراح بدون تجهیزات اتاق عمل واقعاً فلج است. یا بسیاری از معاینات پزشکی بدون استفاده از تجهیزات پزشکی امکان‌پذیر نیست. در ضمن باید توجه داشت که هدف مهندسی پزشکی تنها تجهیزات پزشکی نیست بلکه ابعاد این رشته بسیار وسیع‌تر است. در این میان می‌توان به نقش این علم به عنوان پل ارتباطی بین مهندسی و پزشکی اشاره کرد؛ این علم تلاش می‌کند تا مهندسین بتوانند از ایده‌های پزشکی استفاده کنند چون خیلی از روش‌هایی که در مهندسی جا افتاده است مثل شبکه عصبی یا سیستم فازی با الگو برداری از سیستم‌های بیولوژیکی ایجاد شده است.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیوالکتریک

گرایش بیوالکتریک در مهندسی پزشکی به جنبه الکترونیک و طراحی و ساخت دستگاه های مهندسی پزشکی، همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی خواهد پرداخت. همچنین پردازش سیگنال پزشکی و پردازش تصویر پزشکی از ابزارهای مهم دست متخصصین این گرایش از مهندسی پزشکی برای تشخیص علائم بیماری و طراحی دستگاه می باشند.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومکانیک

بیومکانیک به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می ‌پردازد. استفاده از قوانین دینامیک جامدات برای تحلیل ‌های حرکتی، دینامیک سیالات برای ارزیابی جریانهای درون محیطهای زیستی، ترمودینامیک و انتقال حرارت برای تحلیل رفتارهای سلولی و انتقال مواد و جرم بین موجود زنده و محیط و رباتیک برای خلق وسایل تشخیصی و درمانی جدید نیازمند درک مسایل محیطهای زنده از زاویه مهندسی است. پیشرفت در این شاخه به ساخت قلب مصنوعی، دریچه‌های قلب، مفاصل مصنوعی، ارتروزها و پروتزها، ابزارهای کمکی تشخیصی و جراحی منجر شده است.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بالینی

گرایش بالینی در مهندسی پزشکی بیشتر روی آموزش کاربری دستگاه ها به کارکنان بیمارستان، پزشکان و حتی بیمارانی که می خواهند از دستگاه استفاده کنند به منظور بهینه سازی خدمات بهداستی و درمانی متمرکز شده است. هدف اصلی گرایش بالینی در مهندسی پزشکی، ترجمه تکنولوژی برای عوام و کاربران دستگاه ها می باشد. این گرایش از مهندسی پزشکی بیشتر به گرایش بیوالکتریک نزدیک می باشد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومواد

گرایش بیومواد در مهندسی پزشکی به بررسی استفاده از مواد گوناگون مصنوعی و طبیعی در ساختار اندام و اعضای مصنوعی بدن می پردازد. به عنوان مثال جنس موادی که در ساخت دریچه میترال مصنوعی در قلب مورد استفاده قرار می گیرد باید به نحوی باشد که سیستم دفاعی بدن آن را به عنوان جسم خارجی تشخیص ندهد تا با آن به مقابله بپردازد.

مشاهده
انجام پایان نامه مهندسی پزشکی کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی مهندسی بافت

در این شاخه تخصص در آناتومی، بیوشیمی و مکانیک سلول‌ها و ساختارهای درون سلولی برای درک بیشتر در فرایند بیماری و توانایی داخل شدن به بخشهای ویژه سلول لازم است. هدف این شاخه مطالعه و تهیه مدل‌های ایده‌آل از ماکرومولکول‌ها و ساختار سلولی است که منجر به درک بهتر پدیده‌های درون یاخته‌ای و همچنین فهم عمیق تر مکانیسم تأثیر عملکرد ناصحیح آن‌ ها در بروز حالات بیماری می‌ شود.

توانایی‌های‌ لازم‌ :

میزان‌ واحدهای‌ غیرمهندسی‌ این‌ رشته‌ بسیار محدود است‌ و دانشجو باید علاقه‌مند به‌ دروس‌ رشته‌ ریاضی‌ فیزیک‌ باشد و این‌ انتظار هست‌ که‌ دید پایه‌ای‌ قوی‌ در مهندسی‌ داشته‌ باشد، یعنی‌ مهندس‌ بیوالکتریک‌ باید به‌ الکترونیک‌ و مهندس‌ بیومکانیک‌ به‌ مکانیک‌ و مهندس‌ بیومواد به‌ دروس‌ مرتبط‌ با مهندسی‌ مواد علاقه‌مند بوده‌ و در آن‌ توانمند باشد. در ضمن‌ یک‌ مهندس‌ پزشکی‌ باید علم‌ زیست‌شناسی‌ و محیط‌ کار بیمارستانی‌ را دوست‌ بدارد یعنی‌ علاقه‌مند باشد که‌ در بیمارستان‌ یا محیط‌های‌ مرتبط‌ فعالیت‌ کند.

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی یک‌ مهندس‌ پزشکی‌ می‌تواند یک‌ دستگاه‌ پزشکی‌ را به‌ درستی‌ راه‌اندازی‌ کرده‌ و نحوه‌ استفاده‌ صحیح‌ آن‌ را به‌ پرستاران‌ یا دیگر کارکنان‌ بیمارستان‌ آموزش‌ دهد یا اینکه‌ در مؤسسات‌ و شرکت‌های‌ خصوصی‌ و دولتی‌، در زمینه‌ ساخت‌ تجهیزات‌ پزشکی‌ فعالیت‌ کند. برای‌ مثال‌ فارغ‌التحصیلان‌ گرایش‌ بیوالکتریک‌ به‌ راحتی‌ می‌توانند دستگاه‌ شنوایی‌ سنجی‌ بسازند و از سوی‌ دیگر چون‌ دستگاه‌های‌ پزشکی‌ به‌ طور متوسط‌ میلیون‌ها تومان‌ می‌ارزد و مسؤولان‌ بیمارستان‌ها به‌ طور نسبی‌ برای‌ حفظ‌ و نگهداری‌ آنها اهمیت‌ بسیاری‌ قائلند، بسیاری‌ از فارغ‌التحصیلان‌ مهندسی‌ پزشکی‌ گرایش‌ بیوالکتریک‌ و حتی‌ دانشجویان‌ این‌ رشته‌ جذب‌ بازار کار می‌شوند.

دانش‌ فارغ‌التحصیلان‌ گرایش‌ بیومکانیک‌ نیز هم‌ در زمینه‌ ساخت‌ اعضای‌ مصنوعی‌ و هم‌ در مبحث‌ توانبخشی‌ مثل‌ ساخت‌ ویلچر یا تخت‌ بیمارستان‌ مورد نیاز است‌ و بالاخره‌ فارغ‌التحصیلان‌ مهندسی‌ پزشکی‌ گرایش‌ بیومتریال‌ یا بیومواد می‌توانند در زمینه‌های‌ مختلف‌ صنایع‌ پزشکی،‌ کارآیی‌ داشته‌ باشند. برای‌ مثال‌ در کارخانه‌های‌ ساخت‌ لوازم‌ یک‌بار مصرف‌ مثل‌ سرنگ‌، سوند، یا دستکش‌های‌ جراحی‌ حضور یک‌ مهندس‌ پزشکی‌ گرایش‌ بیومواد کاملاً احساس‌ می‌شود. همچنین‌ پلیمرهایی‌ که‌ در بدن‌ انسان‌ استفاده‌ می‌گردد باید استاندارد و گریدمدیکال‌ داشته‌ باشد که‌ این‌ نیز در حیطه‌ وظایف‌ مهندس‌ بیومواد است‌.

بهترین موسسه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

موسسه ی ایزی تز با کادری متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تراز اول ایران (شامل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شهید بهشتی و …) مفتخر است که بیش از 7 سال به مشاوره و امور مربوط به انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری در تمامی گرایش های مهندسی پزشکی اعم از بیوالکتریک، بیومواد، بیومکانیک و مهندسی بافت و توانبخشی مشغول است.

شما دانشجوی عزیز می توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل مربوط به مشاوره و انجام پایان نامه مهندسی پزشکی و انجام رساله دکتری مهندسی پزشکی خود را به کارشناسان ما بسپارید.

مشاهده
رشته آمار مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله آمار در مقطع ارشد و دکتری

همکاران ما موظف هستند که شما دانشجوی عزیز را از بدو شروع به کار پایان نامه تا پس از انجام فرآیند دفاع به شکلی مطلوب همراهی و همیاری نمایند. تحویل گزارش های دو هفته ای و ماهیانه، توضیح گزارش و کد نوشته شده در هر مرحله از کار و برگزاری کلاس توجیهی کد پایان نامه از ویژگی های متمایز موسسه ایزی تز نسبت به سایر رقبا است که ما را در زمان کم تبدیل به بهترین و قوی ترین موسسه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی کرده است.

نرم افزارهای کاربردی برای پایان نامه مهندسی پزشکی

نرم افزار متلب (MATLAB) برای پایان نامه مهندسی پزشکی :

این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار در زمینه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی می باشد. سادگی کد نویسی، نزدیکی این زبان برنامه نویسی به زیان انسان، کاربرد وسیع آن برای پردازش سیگنال و پردازش تصویر در حوزه مهندسی پزشکی، این نرم افزار را به پرکاربردترین نرم افزار مهندسی پزشکی تبدیل کرده است. پایان نامه با موضوعات زیر در این نرم افزار به سادگی قابلیت کد نویسی و پیاده سازی را خواهند داشت:

پردازش سیگنال پزشکی و سیگنال های حیاتی در متلب
جداسازی سیگنال قلب جنین از سیگنال قلب مادر
آنالیز سیگنال ECG و استخراج ویژگی از آن در نرم افزار متلب
آنالیز سیگنال EEG و استخراج عمق خواب آلودگی در فرد
آنالیز سیگنال EMG و استخراج میزان فعالیت عضله فرد
آنالیز حوزه زمان و فرکانس سیگنال های پزشکی برای استخراج اطلاعات از آنها
تبدیل موجک و تبدیل هار با استفاده از نرم افزار متلب
پردازش تصویر پزشکی با استفاده از متلب
لبه یابی تصویر پزشکی با استفاده از نرم افزار متلب
بهبود رزولوشن و کنتراست تصاویر پرشکی
دیتکت کردن حرکت اشیا در ویدیو با استفاده از نرم افزار متلب
تشخیص تومور با استفاده از روش های پردازش تصویر
جداسازی فرد از پس زمینه با استفاده از نرم افزار متلب

 

نرم افزار پایتون (Python) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

نرم افزار پایتون هم مانند نرم افزار متلب یک نرم افزار محاسباتی می باشد با این تفاوت که سرعت اجرای برنامه در نرم افزار پایتون خیلی بیشتر از متلب است. نرم افزار پایتون بیشتر برای دنبال کردن تغییرات در ویدیو و انجام پردازش هایی که نیاز به اجرا به صورت زمان حقیقی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ماژول های خیلی مهم این نرم افزار که در پردازش تصویر خیلی مورد استفاده قرار می گیرد ماژول opev-cv می باشد. این ماژول شامل توابعی برای پردازش تصویر می باشد که برای استفاده از این توابع کافی است که در پایتون آن تابع فراخوانی شود.

امروزه نرم افزار open-cv برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا در همه جاهایی که پردازش تصویر مورد نیاز باشد جای نرم افزار متلب را گرفته است. علت این امر سادگی نرم افزار و حجم کم آن، انجام پردازش ها به صورت زمان حقیقی می باشد.

نرم افزار لب ویو (Labview) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

نرم افزار لب ویو یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و گرافیکی است که در بسیاری از رشته‌ ها به ‌ویژه مهندسی زیست پزشکی کاربرد تخصصی دارد. نرم افزار لب ویو در واقع یک میزکار مهندسی بر پایه نمادهای گرافیکی مهندسی به جای زبان متنی تحت عنوان ابزارهای مجازی برای تجزیه و تحلیل سیستم ‌های اندازه گیری است. عمده کاربرد آن در تفسیر و تحلیل سیگنال‌ها است. قابلیت‌ هایی که در این نرم افزار وجود دارد آن را قادر ساخته است تا محیط‌های بیولوژیکی، سیگنال های حیاتی به‌ ویژه قلب و مغز را شبیه سازی کند.

مشاهده
انجام پایان نامه بهداشت دهان ارشد و دکترا در سایت پایان نامه پزشکی

از جمله استفاده‌ های نرم افزار لب ویو در مهندسی زیست پزشکی، می ‌توان به شبیه سازی تجهیزاتی چون ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، اکوکاردیوگراف (تصویربرداری از قلب)، پالسی اکسی متر (سنجش اکسیژن خون)، الکتروشوک (اعمال شوک قوی به بیماران ایست قلبی)، الکتروکوتر (ابزار جراحی برای برش)، اسپکتروفتومتر، ماموگرافی، مانیتورینگ و اسپیرومتر و پردازش بیوسیگنال‌ها از جمله سیگنال‌ های مغزی، سیگنال‌ های قلبی، سیگنال ‌های عضله ای و سیگنال‌ های چشمی اشاره نمود.

نرم افزار فیلد دو (Field II) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

این نرم افزار یک تولباکس از نرم افزار متلب می باشد که برای تصویربرداری فراصوت پزشکی توسعه داده شده است. به وسیله نرم افزار field II می توان محیط تصویربرداری فراصوت شامل آرایه ارسال، آرایه دریافت، پاسخ ضربه ارسال و دریافت و بافت بیولوژیکی را پیاده سازی کرد. در نرم افزار فیلد دو (Field II) قابلیت پیاده سازی الگوریتم های تصویربرداری فراصوت پزشکی مانند الکورتیم تاخیر و جمع و الگوریتم مینیمم واریانس وجود دارد.

نرم افزار AnyBody برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

در بین نرم‌افزارهای موجود در زمینه ‌ی مدلسازی اسکلتی-عضلانی یکی از نرم افزار های تخصصی مهندسی پزشکی نرم افزار AnyBody می باشد. نرم‌افزار مدل‌سازی AnyBody به عنوان قوی‌ترین ابزار مدل‌سازی و شبیه سازی اسکله بدن می باشد. این نرم افزار همیچنین دارای قابلیت مدلسازی بخشی از اسکله بدن مانند مدلسازی یک دنده یا مدلسازی مهره ای از ستون  فقرات بدن می باشد.

نرم افزار پروتئوس (Proteus) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

پروتئوس نرم افزاری است جهت شبیه سازی ریزپردازنده ‌ها، ایجاد شماتیک و طراحی برد مدارهای چاپی یا به عبارتی دیگر، یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در شبیه سازی و طراحی مدارهای آنالوگ و دیجیتال است. پروتئوس به دو محیط ISIS و ARES تقسیم می ‌شود. بخش ISIS برای ترسیم و تست مدارهای الکترونیکی و بخش ARES برای تهیه نقشه ‌ی مدارهای تست شده در محیط ISIS است.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی | انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی

 مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!