بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

صفحه بندی رساله دکتری چگونه باید باشد؟ | تعداد صفحات پایان نامه دکتری
فروردین 17, 1400

صفحه بندی رساله دکتری چگونه باید باشد؟ | تعداد صفحات پایان نامه دکتری

صفحه بندی رساله دکتری چگونه باید باشد؟

صفحه بندی رساله دکتری چگونه باید باشد؟ هر داوطلب دکتری در دانشکده تحصیلات تکمیلی هنر و علوم ملزم به تکمیل موفقیت آمیز و ارسال پایان نامه برای واجد شرایط بودن برای اعطای درجه است.  موضوع پایان نامه باید از قبل توسط گروه دانشجو تأیید شود. اگر دانشجویی بخواهد مقاله یا مجموعه مقالات منتشر شده ، کتاب یا مونوگرافی یا نسخه خطی چاپ شده را به عنوان پایان نامه ارائه دهد ، باید از طرف بخش مربوطه تأیید شود. به هیچ عنوان پایان نامه ای برای مقطع دکتری که قبلاً برای هر مدرک ، یا هرجای دیگر ارسال شده است ، به طور اساسی و به همان شکل و محتوا ارائه نمی شود.

هنگام تهیه پایان نامه برای ارسال ، دانشجویان باید شرایط دقیق قالب بندی را دنبال کنند. هرگونه انحراف از این شرایط ممکن است منجر به رد پایان نامه و تأخیر در اعطای درجه شود

تعداد صفحات پایان نامه دکتری

طول طول بیشتر پایان نامه ها ۱۰۰ تا ۳۰۰ صفحه است. تمام پایان نامه ها باید به بخشهای مناسب تقسیم شوند و پایان نامه های طولانی ممکن است به فصل ها ، بخشهای اصلی و زیرمجموعه ها نیاز داشته باشند.

اندازه قلم در تایپ رساله دکتری

اندازه قلم ها از اندازه ۱۰-۱۲ استفاده کنید. برای اطمینان از نمایش صحیح همه نویسه ها ، قلم ها باید در پرونده PDF تعبیه شوند.

صفحه بندی رساله دکتری

نحوه جاگذاری جدول و تصاویر در رساله دکتری

جداول و شکل ها باید تا آنجا که ممکن است به اولین ذکر آنها در متن نزدیک باشد. ممکن است آنها در صفحه ای قرار بگیرند که هیچ متنی در بالا یا پایین آن وجود ندارد ، یا ممکن است مستقیماً در متن قرار گیرند. اگر یک جدول یا یک شکل در یک صفحه تنها باشد (بدون روایت) ، باید در حاشیه صفحه قرار گیرد. جداول ممکن است بیش از یک صفحه را اشغال کنند به شرطی که از همه قوانین مربوط به حاشیه پیروی کنند. جداول و شکل های ذکر شده در متن ممکن است در انتهای فصل یا انتهای پایان نامه قرار نگیرند. با توجه به استانداردهای این رشته ، رساله ها در گروه تاریخ هنر و معماری و دپارتمان معماری ، معماری منظر و برنامه ریزی شهری اغلب در انتهای پایان نامه تصویرگری می کنند

مشاهده
نگارش مقاله و راه های ساده برای نگارش مقاله برای پذیرش آسان

. شماره و شکل و جدول باید در طول پایان نامه یا طبق فصل مداوم باشد (به عنوان مثال ، ۱٫۱ ، ۱٫۲ ، ۲٫۱ ، ۲٫۲ و غیره). دو شکل یا جدول را نمی توان با همان تعداد تعیین کرد. اگر تصاویر تکراری دارید که باید بیش از یک بار استناد کنید ، آنها را با شماره و A ، B و غیره برچسب گذاری کنید. عنوان ها باید در بالای جداول قرار بگیرند. در حالی که هیچ قانون خاصی برای قالب عناوین جدول و زیرنویس های شکل مورد نیاز نیست ، باید از یک قالب ثابت در سراسر پایان نامه استفاده شود .

نحوه قرار گیری زیرنویس در پایان نامه دکتری

زیرنویس ها باید در پایین هر شکل وجود داشته باشد. اگر شکل کل صفحه را اشغال کند ، عنوان باید به تنهایی در صفحه قبل قرار گیرد ، به صورت عمودی و افقی در حاشیه قرار گیرد. هر صفحه یک شماره صفحه جداگانه دریافت می کند. وقتی شکل یا عنوان جدول در صفحه قبلی است ، در صفحه دوم و بعدی شکل یا جدول باید مثلاً “شکل ۵ ” گفته شود. در چنین نمونه ای ، لیست ارقام یا جداول شماره صفحه حاوی عنوان را لیست می کند. کلمه “شکل” باید به طور کامل نوشته شودبه طور خلاصه نه .

در مواردی که زیرنویس در صفحه دوم ادامه می یابد ، علامت “(ادامه)” باید در صفحه دوم و هر صفحه بعدی ظاهر شود. شکل / جدول و عنوان به عنوان یک موجودیت مشاهده می شوند و شماره گذاری باید بین همه صفحات همبستگی نشان دهد. هر صفحه باید دارای یک عنوان باشد. شکل ها و جداول باید به درستی قرار گرفته ، به طوری که بالای شکل یا جدول در حاشیه سمت چپ باشد. عنوان ها و زیرنویس های شکل و جدول با همان جهت شکل و جدول در یک صفحه قرار می گیرند. وقتی در یک صفحه جداگانه هستید ، بدون توجه به جهت شکل یا جدول ، عناوین / زیرنویس ها همیشه در جهت عمودی قرار می گیرند. شماره های صفحه همیشه طوری قرار می گیرند که گویی شکل به صورت عمودی بر روی صفحه قرار دارد.

صفحه بندی رساله دکتری

صفحه بندی پایان نامه دکتری

به صفحات باید یک شماره اختصاص داده شود به جز گواهی پذیرش پایان نامه.

مشاهده
نقش رساله دکتری در اپلای و تاثیر موضوع رساله دکتری در اپلای

در صفحات مقدماتی (چکیده ، فهرست مطالب ، لیست جداول ، نمودارها ، تصاویر و مقدمه) باید از اعداد کوچک رومی i ، ii ، iii ، iv ، v و غیره استفاده شود. همه صفحات باید حاوی متن یا تصویر باشند. صفحه عنوان را به عنوان صفحه i و صفحه حق چاپ را به عنوان صفحه ii بشمارید ، اما شماره صفحه را در هر دو صفحه چاپ نکنید. برای متن ، از اعداد عربی (۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ و غیره) با صفحه ۱ در صفحه اول متن شروع کنید. شماره صفحات باید در سراسر دستنوشته در بالا یا پایین متمرکز شود. هر صفحه شماره گذاری شده باید مرتباً ترتیب داده شود ، از جمله جداول ، نمودارها ، تصاویر و فهرست منابع / فهرست در صورت وجود. پسوندهای حروف (مانند ۱۰a ، ۱۰b و غیره) مجاز نیستند.

گواهی پذیرش پایان نامه

یک نسخه از گواهی پذیرش پایان نامه (DAC) باید به عنوان صفحه اول ظاهر شود. این صفحه نباید شمرده یا شماره گذاری شود. DAC در نسخه آنلاین پایان نامه منتشر شده ظاهر می شود.

مشاهده
انجام پایان نامه پزشکی مولکولی ارشد و دکترا در سایت پایان نامه پزشکی

صفحه عنوان رساله دکتری

پایان نامه با صفحه عنوان آغاز می شود. عنوان باید تا حد ممکن مختصر باشد و باید توصیف دقیقی از پایان نامه ارائه دهد. شماره صفحه را در صفحه عنوان چاپ نکنید: منظور از صفحه i فقط برای شمارش است

صفحه بندی رساله دکتری

بیانیه حق چاپ رساله دکتری

اخطار حق چاپ باید بلافاصله بعد از صفحه عنوان در صفحه جداگانه ای نشان داده شود و شامل نماد حق چاپ  ، سال انتشار اولین اثر و نام نویسنده باشد. نویسنده دارنده حق چاپ است و در عین حال به دیگران اجازه خواندن ، به اشتراک گذاری را می دهد ، به شرطی که اسناد صحیح داده شود. به طور پیش فرض ، طبق قانون کپی رایت ، نویسنده کلیه حقوق را برای خود محفوظ می .  شماره صفحه را در صفحه حق چاپ چاپ نکنید. این قابل درک است که صفحه ii  فقط برای شمارش اهداف است.

پروسه ­ی نوشتن رساله یک چالش بزرگ است که بسیاری از دانشجویان از آن استقبال نمی­ کنند. اما باید این را در نظر داشته باشید اگر تا این مرحله پیش آمده ­اید که حالا باید یک رساله تهیه کنید پس ارزش زمان گذاشتن و هزینه کردن را خواهد داشت.

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!