بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

دلایل رد شدن رساله دکتری چیست؟
فروردین 17, 1400

دلایل رد شدن رساله دکتری چیست؟

دلایل رد شدن رساله دکتری

دلایل رد شدن رساله دکتری : آیا می دانید چه عواملی در پذیرش یا رد رساله دکتری دخیل هستند؟همانطور که شما دانشجویان عزیز می دانید برای گرفتن مدرک دکتری، باید دانش جدیدی را تولید کنند که برای کسب درجه دکترا به اندازه کافی قابل توجه باشد. اگر موضوع رساله شما تکراری باشد و انجام شده باشد یا دانش جدیدی تولید نکند و یکی از مشکلات جامعه را برطرف نکند، می توان گفت شما در انجام رساله دکتری موفق عمل نکرده اید و این کار دشوار را بیهوده انجام داده اید زیرا باعث رشدن رساله دکتری شما می شود این دلایلی که مطرح کردیم. به دلیل اهمیت رساله دکتری و پذیرفته شدن آن توسط کمیته داوری در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی دلایل رد شدن رساله دکتری بپردازیم. اگر نمی خواهید با ریجکت و عدم پذیرش رساله خود مواجه شوید و دلایل رد شدن رساله دکتری را بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

من پیشنهاد می کنم بعد از حدود ۱ تا ۲ سال تحصیل در مقطع دکترا ، با مشاور خود ملاقات کنید و دقیقاً همان چیزی را که برای فارغ التحصیلی باید ارائه دهید ، تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که تحقیقات خوب جهت را تغییر می دهد. اگر جهت تحقیق شما تغییر کرد ، با مشاور خود ملاقات کنید تا منابع قابل تحویل خاص را دوباره تنظیم کنید. تا زمانی که مشاور شما نگوید کار شما تمام نشده است ، در دام کار کورکورانه قرار نگیرید. این جلسات را به عنوان قراردادی با مشاور خود در نظر بگیرید. از نظر فنی ، واقعاً به مشاور شما بستگی ندارد ، اما به کل کمیته شما بستگی دارد. با این حال ، مشاور شما تأثیر زیادی در کمیته داوری خواهد داشت.

دلایل رد شدن رساله دکتری

دلایل رد شدن رساله دکتری چیست؟

دلایل رد شدن رساله دکتری تهیه شده توسط دانشجو عدم راهنمایی حرفه ای و خدمات نادرست نوشتن است. طبق برخی نظرسنجی ها در دانشگاه های خاص ، میزان رد کردن رساله دکتری از ۱۰ تا ۱۲ درصد از مشتاقان برای هر مقاله ارائه می شود. تلاشی که دانشجویان برای تهیه دوره های نوشتاری انجام داده اند بیشتر به دلیل اینکه خدمات مناسب نوشتن مقاله را ندارند ، بی فایده است.

  1. بسیاری از دانشجویانی که برای نوشتن محتوای رساله دکتری خود از موسسات علمی در این زمینه کمک گرفته اند شامل حال رد شدگان رساله دکتری بودند زیرا نویسندگان این موسسات فقط محتواهای معمولی را برای رساله دکتری دانشجویان می نوشتند ، و هیچ دانش دانشگاهی نداشتند.دانشجویان باید دقت کنند که برای یادگیری و کمک از موسسات معتبری استفاده کنند که دارای اساتید باتجرببه دکتری باشند و موضوعات  و ابهامات رسالهرا روشن کنند.
  2. این روزها با پیشرفت تکنولوژی ، دانشجویان متقاضی دریافت کمک برای نوشتن رساله دکتری از طریق اینترنت هستند و هنگامی که موسساتی که این خدمات را ارائه می دهند چنین برنامه هایی را دریافت می کنند ، نویسنده خود را برای ارسال مقالات برای دانشجویان منصوب می کنند ، اما این نویسندگان صلاحیت کافی برای ارائه رساله دکتری را ندارند.پس مشکل رد شدن رساله دکتری با کمک گرفتن از اینگونه موسسات و افراد برطرف نمی شود و دانشجویان مقطع دکتری باید دقت کنند.
  3. توصیه ما به دانشجویان این است که بجای واگذار کردن رساله دکتری خود به نویسندگان بی تخصص برخی از موسسات از اساتید راهنمای خود و افراد با تجربه و سال بالایی رشته خود کمک بگیرد و دانشجو باید همیشه راهنمایی استاد راهنمای خود را به جای برخی دیگر از نویسندگان ترجیح دهد ، زیرا او دانش کاملی در مورد موضوع دارد و می تواند بر دانشجو نظارت موثرتری داشته باشد. در مقایسه با محتوا یا نویسندگان دانشگاهی ، یک استاد راهنمامی تواند کمک واقعی به ویرایش خدمات نوشتن رساله دکتری کند.
  4. همچنین دانشجویان باید دقت داشته باشند که قبل از ارسال رساله دکتری ، باید ویرایش کامل انجام دهند ،  یک استاد راهنما می تواند مشاوره و پشتیبانی تخصصی و همچنین انواع کمک های دیگر و مساعدت مورد نیاز دانشجویان را در خدمات نوشتن رساله یا تحقیق در زمینه رساله  به دانشجویان ارائه دهد. وقتی او را با نویسندگان دیگر مقایسه می کنیم ، به این نتیجه می رسیم که او سرپرست نهایی برای پذیرفته شدن یک رساله دکتری می باشد و باید از راهنمایی های وی برای ویرایش نهایی رساله نیز استفاده کرد و ز نظرات استاد راهنما در پیشبرد رساله به نحو احسن بهره برد.
  5. انتخاب موضوع اشتباه يكي از راه های اشتباه در رساله دکتری می باشد که دلیل رشدن آن  است كه تا آخر گريبان گير شما خواهد شد.قبل از نوشتن پروپوزال با مشورت گرفتن از متخصصين از درست بودن موضوع رساله اطمينان حاصل كنيد. يك ضرب المثلي داريم كه مي گويد، خشت اول گر نهد معمار كج، تا ثريا مي رود ديوار كج، انتخاب موضوع نامناسب و حتي انتخاب استاد راهنما نامناسب از جمله اقداماتي است كه در رساله تا آخر همراه شما خواهد بود و رساله شما را با شکست روبرو می کند.
  6. یکی دیگر از دلایل شکست رساله دکتری كه خیلی با اهمیت است و مهم می باشد ،انتخاب روش تحقيق نامناسب با انتخاب موضوع است. اين كه دوست يا همكار شما از اين روش تحقيق استفاده كرده است دليل نمي شود كه اين روش تحقيق برای كار شما هم مناسب باشد. هر موضوعي با توجه به هدف ، سؤالات تحقيق و فرضيه هايي كه در پروپوزال عنوان مي كند، روش تحقيق خاص خودش را مي خواهد. با هرروش تحقيقی نمی توان به هدف اصليرساله دکتری رسيد و این نکته را نباید دانشجویان دکتری فراموش کنند.
  7. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث رد شدن رساله دکتری می شود این است که دانشجویان مقطع دکتری خیلی چیزها را آنقدر ادامه می دهند تا ببینند به بحران رسیده اند ، شما باید در وسط کار یک فید بک بگیرید ؛ ببینید راه درستی را طی کرده اید یا خیر؟ اگه راهتان اشتباه است دیگر آن را  نبایدادامه دهید ، خیلی از افراد رساله انجام می دهند و هیچ فید بکی نمیگیرند ، هیچ مشورتی نمیگیرند و در آخر کار می بینند که نتیجه ای گرفتند آن نتیجه ای که می خواستند نبوده و رساله آنها رد شده است. اگر وسط کار متوجه اشتباهتان بشوید حداقل با هزینه و ضرر کمتری جلوی آن را می توانید بگیرید . از یک جایی به بعد باید فید بک یا از استاد راهنمای خود مشورت بگیرید و اگر درست رفته بودید آن کار را ادامه بدهید ، خیلی وقت ها خودتان هم متوجه نمی شوید اشتباه رفته اید چون فید بکی نگرفتید ، شما می توانید این وقت را برای چیزهای دیگر بزارید: برای تفریح ، برای عشق و حال ، برای کسب و کار می توانید وقت بزارید ولی اینگونه برای این وقتتان را هدر می دهید که راه را اشتباه رفته اید و مشورت نگرفته اید! چرا از بقیه مشورت نمیگیرید و برنمیگردید اشتباهات را درست کنید و بعد ادامه بدهید؟ حتما به این موضوع عمل کنید تا به مشکل نخورید.
  8. همانطور که گفتیم انتخاب استاد راهنما در دوره ارشد و دکتری همواره از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب های دانشجویان بوده است، تا آنجایی که قبل از انتخاب موضوع پروپوزال پیشنهاد می شود اول به دنبال انتخاب استاد راهنما باسواد و خوش اخلاق باشید. حالا چرا می گویم با سواد و خوش اخلاق چون که استاد راهنمای باسواد شما را کمک می کند ولی نمی توانید در ایران از اساتید راهنما انتظار زیادی داشته باشید و اغلب نقش گیردهنده دارند تا نقش علمی کمک کننده به دانشجویان و هرچه درجه علمی آن ها هم بالاتر می رود بیشتر خودشان را برای دانشجویان می گیرند و هیچ وقت زمان آزادی هم همیشه ندارند. البته من تمام اساتید مدنظرما نیست. البته در این بین اساتیدی هم هستند که واقعا از لحاظ علمی به دانشجویان خود کمک می کنند و اگر همچین اساتیدی پیدا کردید حتما به دنبال آن ها باشید و ولی صورت دیگر قضیه اخلاق استاد راهنما است که به نظر می آید از میزان سواد هم مهم تر است، شاید بپرسید چرا؟ معمولا دانشجویان در ابتدای کار رساله و انتخاب استاد راهنما در دوره ارشد و دکتری کمی جوگیر هستند که بهترین کار را ارائه دهند ولی بعد از چند ماه باتوجه به روند انجام کار پایان نامه و رفتار استاد راهنما متوجه می شوند که اشتباه کرده اند البته این قضیه فقط در کشور عزیزمان ایران صادق است و لا غیر. اخلاق استاد راهنما اگر خوب و انعطاف پذیر نباشد در رفتار با آن به علت برخورد زیاد در راه پایان نامه با آن به مشکل برمیخورید و اگر در همان اوایل کار قبل از تأیید پروپوزال متوجه شدید که استاد راهنما شما خوب نیست یا با آن نمی توانید راحت باشید به دنبال تغییر استاد راهنما باشید. به شما پیشنهاد می شود که استاد راهنما را از دانشگاه خود انتخاب کنید چون موضع گیری داوران در جلسه دفاع اغلب بیشتر می شود. قبل از اینکه بخواهید استاد راهنما انتخاب کنید لازم است بدانید استاد راهنما کیست و چه وظایفی دارد.
  9. دقت داشته باشید جلسه دفاع مثل نشستن پشت کامپیوتر و ویرایش کردن جمله‌ها نیست.وقتی دوره‌ی دکتری را تمام کردید، یعنی تماما به پایا نامه‌ی خود مسلط هستید. اما هیچ‌وقت برای حرف زدن در مورد آن تمرین نکرده‌اید. وقتی برای دفاع آماده می‌شوید، پاسخ دادن به سؤالات را تمرین کنید. مسئله‌ی اصلی، حفظ کردن جواب سؤال‌ها نیست (شما که مطمئن نیستید داورها چه سؤالاتی می‌پرسند) مسئله‌‌ی اصلی این است که این نکات را چطور بیان می‌کنید. در جلسه‌ی دفاع نمی‌توانید چیزی را ویرایش کنید. پس دفاع نکردن خوب و تسلط نداشتن بر رساله می تواند یکی دیگر از دلایل شکست رساله دکتری محسوب شود.
مشاهده
انجام رساله دکتری مدیریت سازمانی و چالش های انتخاب موضوع

 

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!