بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

انجام رساله دکترای | انتخاب موضوع رساله دکترای | استخراج مقاله از پایان نامه دکترای
فروردین 17, 1400

انجام رساله دکترای | انتخاب موضوع رساله دکترای | استخراج مقاله از پایان نامه دکترای

انجام رساله دکترای | انتخاب موضوع رساله دکترای | استخراج مقاله از پایان نامه دکترای

انجام رساله دکترای یکی از چاش های پر استرس برای دانشجویان این مقطع از تحصیلات آکادمیک دانشگاهی می باشد که به هیجان و ترس زیادی همراه می باشد.هیجان به دلیل روبرو شدن با اتفاقات و مسائل جدید روز جامعه و ترس از شکست رساله دکترای در جلسه دفاعیه و نگرفتن نمره ی قبولی این واحد مهم پژوهشی می باشد. به دلیل اهمیتی که رساله دکترای در گرفتن مدرک دکترای دانشج.یان این مقطع دارد تصمیم گرفته ایم تا با بیان نکات ضروری در انجام رساله دکترای دانشجویان عزیز را در این راه پر فراز و نشیب یاری کنیم. امیدواریم با لاش و پشتکار دانشجویان و استعان گرفت از اساتید راهنما و افراد با تجربه در این زمینه و مطالب ما بتوانید این پروسه مهم در قسمت تحصیلیتان را با موفقیت پشت سر بگذارید. تا انتهای این مقاله آموزنده همراه ما باشید:

نکات ضروری در انجام رساله دکترای که باید جدی بگیرید

به طور کلی میتوان گفت نکات ضروری در انجام رساله دکتری وجود دارد که با بیان این ۶ مورد امیدواریم بتوانیم گامی موثر در جهت ارتقا سطح اطلاع و افزایش آشنایی شما برای انجام رساله دکترای برداشته باشیم.

۱٫ انتخاب موضوع رساله دکترای

یکی از مسائل بسیار مهم در تحقیقات علمی پژوهشی انتخاب موضوع مناسب می باشد که این امر نیز در رساله دکترای دارای اهمیت فراوانی می باشد و می توان گفت اولین چیزی که در دفاعیه از دانشجو دکترای پرسیده می شود موضوع رساله دکترای آن می باشد.البته باید بگوییم در مقطع دکتری چون دانشویان پروسه های انجام پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را پشت سر گذاشته اند کمتر دچار مشکل های اساسی می شوند زیرا با روند اینگونه مقالات علمی پژوهشی آشنایی کاملی را دارند و فقط رساله دکترای دارای حجم بیشتر و مفصل تر از پایان نامه می باشد زیرا دانش دانشجویان نیز در مقطع دکترا افزایش یافته و دیدگاه های ونظرات علمی بیشتری را می توانند ارائه دهند.

موضوع انجام رساله دکتری شما باید جدید و بروز باشد و موضوعی را انتخاب کنید که جز معضلات جامعه امروزی به حساب می آید تا با تحقیق بر روی آن بتوانید به نتیجه ای برسید و باری از دوش جامعه بردارید، چراکه موضوعات تکراری  برای مخاطبین جذابیتی ندارند و نتیجه آنوقت تلف کردن بیهوده می باشد؛ همچنین موضوع رساله دکترای باید مورد علاقه‌ شما دانشجویان باشد، فراموش نکنید علاقه شما به موضوع تحقیقات‌تان باعث می‌شود در طول انجام رساله دکترای که روندی طولانی خواهد بود، خسته و دل‌زده نشوید و با انگیزه و پشتکار بیشتر به مسیر تحقیقاتی خود ادامه دهید؛ باید دقت داشته باشید که موضوع نباید غیرواقعی و غیرمنطقی باشد و از تخیل و رویاپردازی بپرهیزید؛ موضوع نمونه موردی برای تحقیق داشته باشد؛ موضوع منابع تحقیق معتبر داشته باشد؛ موضوع رساله قابلیت چاپ به عنوان مقاله را داشته باشد. همچنین شما باید پیش از انتخاب موضوع رساله هزینه‌های مالی تحقیق درباره آن موضوع را با دقت برآورد کنید و سپس با توجه به توان مالی‌تان دست به انتخاب موضوع مناسب بزنید یا دنبال یک تامین‌کننده مالی مانند موسسات پژوهش‌محور باشید.

مشاهده
نوشتن فصل پنجم پایان نامه و نحوه نوشتن فصل پنجم پایان نامه

۲٫ تسلط کامل بر روی مباحث تحقیقاتی

یکی از نکات ضروری ومهم در انجام رساله دکترای تسلط دانشجویان بر رویمباحث تحقیقاتی و اشراف کامل آنها بر راه و روش انجام آن می باشد که میتواند کار آنها را در انجام رساله دکترای چندین برابر راحت تر کند. یک دانشجو باید بداند برای انتخاب موضوع رساله بروز دکترای خود باید چگونه سرچ کند و برای انجام رساله خود از چه منابعی استفاده کند و چه منابع تحقیقاتی در دسترس دارد و از چه افرادی می تواند دراین مسیر کمک بگیرد تا به روند انجام رساله دکترای خود سرعت بخشد و تحقیق جامع و کاملی را ارائه دهد. دانشجویان باید دقت داشته باشند که انجام رساله دکترای به منزله ی به نمایش گذاشتن دانش هایی می باشد که طی چند سال تحصیل خود به دست آورده اند و هرچه این محتوا پر بار تر باشد نماینگر و نشان دهنده ی دانش بالای دانشجوی مقطع دکترای می باشد.

۳٫ گزینش استاد راهنما و نوشتن پروپزال

انجام رساله دکترای با انتخاب  و گزینش استاد راهنما و مشاور متخصص در حوزه موضوع شما روند صحیح‌تر و سریع‌تری خواهد داشت؛ بنابراین شما دانشجویان مقطع دکترای برای انجام رساله دکترای خود باید استادانی را انتخاب کنید که بتوانند به خوبی شما را  در این مسیر هدایت کنند و بر موضوع پژوهش شما اشراف کامل داشته باشند. با مشورت استاد راهنمای متخصص می‌توانید همه ی جانب های تحقیق خود را مورد سنجش قرار دهید و اطلاعات مورد نیاز را  بطور دقیق بررسی کنید. بهتر است در تمام مراحل تحقیق هر گونه اصلاح یا تغییری را با نظر استاد راهنمای‌ خود انجام دهید و تمامی تغییرات در انجام رساله دکتری زیر نظر استاد راهنمای شما باشد و فرضیات تحقیق‌تان را با تایید او نهایی کنید. البته شما در مسیر پژوهش می‌توانید با استادان دیگر نیز مشورت کنید و از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین سعی کنید رابطه شما با استاد راهنما و مشاور مستمر باشد تا احتمال خطا و انحراف از اهداف رساله از بین برود.

مشاهده
انجام پایان نامه ایمنی‌شناسی و آلرژی ارشد و دکترا

به یاد داشته باشید که در طول تحقیقات (از پروپوزال تا طرح نهایی و نسخه آخر پیش از جلسه دفاع) ممکن است بارها استادان ایراداتی از مطالب شما بگیرند، اما شما باید با صبر و حوصله مسائل و ایرادها را طبق نظر استادان برطرف کنید و نباید هیچ کدام‌ از نقایصتان را ندید بگیرید و از آنها سرسری رد شوید. ممکن است بعضی ایرادهای وارد شده از سمت اساتید راهنمامربوط به محتوای علمی تحقیق باشد،

بعضی به اصول و قواعد پروپوزال‌نویسی یا پایان‌نامه‌نویسی و برخی خطای نگارشی و دستوری باشد. بدیهی است که نوشتن یک پروپوزال قوی و متقاعدکننده تاثیر به‌سزایی در تایید موضوع پایان‌نامه توسط استادان دارد و کاربردی بودن طرح را مستند و علمی به اثبات می‌رساند، از طرفی، برای انجام رساله دکترای نیز مانند انجام پایان‌‌نامه کارشناسی ارشد اصولی باید رعایت شوند؛ بنابراین ضروری است این قواعد را بدانید و به کار بگیرید. خطای نوشتاری و دستوری نیز از یک دانشجوی دکترای دور از انتظار است، چراکه وی پیش از این پایان‌نامه کارشناسی ارشد نوشته است. همچنین صحت نوشتاری و رعایت اصول نگارشی برای چاپ رساله الزامی است.

هتر است که بدانید انجام پروپوزال قوی و با تمام مستندات و دلایل برکاربردی و تحقیق پذیر بودن جهت پروژه و کار مطالعاتی انتخابی از ضروریات و موارد قبل از شروع به انجام  رساله دکترای است.

۴٫ استخراج مقاله از پایان نامه دکتری

استخراج یک یا چند مقاله پذیرش‌شده یا چاپ‌شده در مجلات معتبر دنیا بسیار مهم است، زیرا داشتن پذیرش مقاله و گواهی مقالات در ژورنال‌های معتبر یکی از شرایط اجباری برای دفاع رساله دکتری است و شانس کسب نمره بالا برای دانشجو را افزایش می‌دهد؛ بنابراین در انجام رساله دکترای به این نکته حتما توجه کنید و به صورتی رساله را بنویسید که بتوانید از آن مقاله‌ای باکیفیت و خوب استخراج کنید.

۵٫ برنامه ریزی و انجام زمان‌بندی مناسب برای انجام رساله دکترای

همانطور که می دانید انجام رساله دکترای پروسه ای زمان‌بر و طولانی می باشد و دانشجویان مقطع دکترای از یک حداقل زمان مجاز تا چهار سال، که برابر با هشت ترم تحصیلی می باشد، وقت دارند که پژوهش خود را تکمیل و ارائه کنند و برای دفاع از رساله دکترای خود آماده شوند. با توجه به مدت زمانی که برای انجام رساله دکترای بیان شد فرصت لازم و کافی برای مطالعات دقیق و تحقیقات کامل وجود دارد و دانشجویان نباید نگران کمبود زمان باشند  و می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب مراحل تحقیق را با توجه به نیاز موضوع و در جهت رسیدن به اهداف آن زمان‌بندی کنند. دقت کنیدلازم است متذکر شویم که دانشجویان نباید  به دلیل داشتن فرصت کافی در انجام رساله دکترای، آغاز تحقیقات‌تان را عقب بیاندازند تا به مشکل کمبود وقت و استرس بیهوده دچار نشوند،زیرا زمان در حال گذر می باشد و به زودی دیر می شود. با برنامه ریزی دقیق و مناسب می توانید در سر وقت به تمامی کارهای انجام رساله دکترای خود برسید فقط باید تنبلی را کنار بگذارید و کارهایتان را الویت بندی کنید.

مشاهده
رشته مهندسی برق مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله مهندسی برق در مقطع ارشد و دکتری

۶٫ پیدا کردن اسپانسر  مالی برای انجام رساله دکترای

بخاطر داشته باشید که بحث های مالی انجام رساله دکتری شما جز مهم ترین نکان انجام رساله دکتری می باشد. اگرچه رساله دکترای شما هزینه بر می باشد و دارای مخارجی می باشد که از عهده شما بر نمی آید و به تامین مالی زیادی احتیاج دارید و نمی توانید به صورت شخصی آن را پرداخت نمایید. در گام نخست به دنبال موسسات مطالعاتی و پژوهش محوری باشید که تامین کننده این هزینه هستند و چنانچه این کار مقدور نشد بهتر است موضوع خود را تغییر دهید.

مشاوره انجام رساله دکترای

گروه پژوهشی مدیک تز یکی از قدیمی ترین و قوی ترین مجموعه ها در حیطه امور پژوهشی و تحقیقاتی من الجمله مشاوره در انجام رساله دکترای ، انجام پایان نامه ارشد و انواع پژوهش ها دیگر در سطح کشور می باشد. گروه تحقیقاتی ما در سطح ملی و بین المللی به دانشجویان در رشته و گرایش های مختلفی چون علوم انسانى، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، علوم پزشکى، دامپزشکی و … خدمات علمی و پژوهشی، ارائه می دهد. مراحل مشاوره انجام پایان نامه ارشد و انجام رساله دکترای از صفر تا صد می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

اشتراک گذاری در ::

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!